پیام رییس مرکز به مناسبت نکوداشت روز معلم

 

متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

نکوداشت مقام شما اساتید فرهنگ و هنر، برخاسته از ضرورت توجه به مقام و منزلت علم و هنر در اندیشه و نظام علمی و فرهنگی جامعه است؛ چرا که  فراهم آوردن زمینه های فرهنگی و اجتماعی رشد و شکوفایی هنرهاست که توسعه فرهنگی را ایجاد میکند و این نیز زمانی ممکن است که در همه جای جامعه ما، هنرمندان اصیل و تاثیرگذار،     « قدر بینند و بر صدر نشینند».

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات دانشگاهیان عزیز در ماه مبارک رمضان به ویژه ایام و لیالی پرفیض قدر، تبریکات فراوان خود را از صمیم قلب حضور گرامی همه شما اساتید مهربان که از جوهره ی اصلی و ذات حقیقی خود فاصله نگرفته اید و در مسیر رسالت و مسئولیت اجتماعی ویژه ای که برعهده شماست به خوبی نقش آفرینی میکنید تقدیم میکنم.
شما که به حکمت، زیبایی شناسی و کرامات انسانی توجه دارید و با تجربه های ارزشمند فرهنگی ، هنری و آموزشهای تاثیر گذارتان، پیام آور معنویت هستید و زمینه ساز بروز خلاقیت و بهره‌مندی هنرجویان .
تبریکات صمیمانه ام تقدیم به شما که میکوشید تا روان، خرد و هنر خویش را با نهایت ظرافت و دقت و بطور غیر مستقیم به دانشجویان عزیز منتقل کنید. شما که آموزه هایتان در زمینه هنر و زیبایی، با جلوه های عملی و عینی همراه است و با راه بردن به درون دل متعلم، الگوی عملی و مصداق عینی آموزه های نیک هستید و هدایتگر آنها به راستی و رشد هنری. شما که الگوی جامع تلفیق و  تطبیق میان قول و فعل و  اندیشه و عمل هستید و با سلوک عارفانه، دانشجویان عزیز را به معروف دعوت و از منکر نهی میکنید. برای همه شما بزرگواران، از خداوند متعال، آرزوی سلامتی و موفقیت های روزافزون دارم.

دکتر حسین رحیمی

رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر صدوقی