یلدا تجلی هنر ایرانی

سومین نشست از مجموعه برنامه‌های ستاد چهارشنبه‌های فرهنگی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر فردا با عنوان مراسم “یلدا تجلی هنر ایرانی” در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ با تلاوت آیات روحانی قرآن کریم و حضور جمعی از اساتید و دانشجویان مرکز و چهره‌های هنری و مفاخر ادبیات و فرهنگ در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد برگزار شد.

در ابتدا دکتر عباسعلی دانافر رییس مرکزآموزش فرهنگ و هنر فردا حضور پرشور مدعوین و خانواده‌های آنان را گرامی داشت و در سخنانی به ماهیت و فلسفه‌ی سنن دیرینه بویژه شب چله و تأثیرآن در رشد و غنای فرهنگ اصیل ایرانی و ریشه‌های جامعه شناختی و کارکردهای مؤثر آن اشاره کرد و از عوامل دست‌اندرکار در برپایی این مراسم و تلاش‌های افراد در مرکز فرهنگ و هنر و دانشگاه جامع استان در ایجاد الفت و پیوند انسانی و بزرگداشت آداب و سنن تأثیرگذار ایرانی تقدیر و تشکر کرد.

اولین سخنران علمی این نشست سرکارخانم دکتر رمضانخانی بود که با موضوع “یلدا در ایران” به ایراد سخن پرداخت و گفت سنت‌های ریشه‌دار از جمله یلدا در کشور پهناور ایران از قدیم تا امروز همواره امید به آینده‌ای روشن را نوید داده، به‌گونه‌ای که به خلق نوعی لذت معنوی می‌انجامد و ما بعنوان حلقه‌های این پیوند وظیفه داریم آن را حفظ نموده و میراث‌دار خوبی باشیم.

سپس گروه موسیقی سنتی خیال که از وجود دانشجویان مرکز فرهنگ و هنر فردا بهره می‌جوید چندین برنامه جذاب و مرتبط اجرا کرد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

در ادامه آقای دکتر حسین مسرت از بزرگان حوزه‌ی علم و فرهنگ یزد با عنوان “یلدا در یزد” سخنان کوتاهی را در این خصوص بیان و با دعوت از برخی چهره‌های فرهنگی در جایگاه به رونمایی از پرتره استاد پویا از مفاخر ادبی و فرهنگی استان اقدام که موجب شعف استاد و مورد استقبال و تشویق حضار واقع  گردید.

هنرنمایی استاد محمدعلی وزیری با موضوع لبخندی بر شب یلدا و ذکر لطایف ادبی مرتبط و تأکید بر اهمیت و لزوم حفظ صحیح میراث گذشتگان و سرکارخانم فرازمند با موضوع “انار قصه‌گویی” برنامه‌های متنوع بعدی و بخش پایانی بود که بسیار موجب شادی و شعف مهمانان و رونق و گرمی مراسم شد.