پاسداشت استاد «اسدالله شکرانه» در شب شکرانه‌ی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد

مراسم پاسداشت استاد «اسدالله شکرانه» با عنوان «شب شکرانه» توسط مرکز علمی کاربری “فرهنگ و هنر فردا” در یزد برگزار شد.

دکتر «عباسعلی دانافر» رییس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر فردا در این مراسم که در سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی استان یزد برگزار شد، با اشاره به برگزاری این نشست با عنوان «شب شکرانه» به بهانه پاسداشت خدمات استاد «اسدالله شکرانه»، گفت: این مراسم ششمین و از سلسله نشست‌های «شب‌های فرهنگی مرکز فرهنگ و هنر فردا» است که با حضور فرهیختگان و مدعوین گرامی برگزار می‎شود.

وی از استاد شکرانه به عنوان خادم پرتلاش در حوزه ادبیات کودک و نوجوان یاد کرد و افزود: ایشان علاوه فعالیت‌های پژوهشی و ادبی در مسئولیت‌های مختلفی نیز فعالیت داشتند که از شاخص‌ترین آنها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدت قریب به ۱۵ سال است.

دکتر دانافر در ادامه «اسدالله شکرانه» را در یک مثلث سه ضلعی متصور شد که اضلاع آن شامل عشق‌ورزیدن و دوستدار کودکان و نوجوانان بودن، عاشق کتاب بودن و علاقمند به دانایی و یاد دادن و یادگرفتن است.

وی هم چنین اظهار کرد: بی‌تردید حدود ۷۰ درصد از مراکز فرهنگی و هنری امروز یزد را مدیون همت و تلاش والای این بزرگمرد هستیم.

این فعال فرهنگی آموزشی استان در پایان نیز ضمن بیان خداقوت به استاد شکرانه به پاس زحمات چند دهه گذشته ایشان، گفت: استاد شکرانه در زمینه کادرسازی کانون پرورش فکری کودکان که متفاوت از هر نهاد فرهنگی دیگری است، فعالیت قابل توجه و چشمگیری داشته‌اند.

انتهای پیام