برگزاری نخستین جشنواره زیلوی برتر

به گزارش روابط عمومی مرکز، عامل توسعه خوشه زیلو با اشاره به جایگاه هنر صنعت زیلو و ظرفیت های نهفته در این هنر اصیل و نفیس ، از برگزاری نخستین جشنواره ملی زیلوی برتر خبر داد.

«محمدرضا دهقانی فیروزآبادی» ،‌ با اشاره به ضرورت معرفی بیش از پیش هنر- صنعت زیلو ، اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی زیلوی برتر به همت خوشه زیلو و با همراهی نهادهای پشتیبان این هنر صنعت در مردادماه سال جاری برگزار می شود.

وی هدف از برگزار این جشنواره را آشنایی مصرف کنندگان با زیلوی اصیل و مرغوب و تشویق تولید کنندگان به بافت و عرضه زیلوی با کیفیت دانست و افزود: ترغیب طراحان و افراد خلاق برای تولید طرح های متنوع و محصولات جدید و  همچنین توسعه تعاملات هنرمندان زیلوباف در سرتاسر ایران از دیگر اهداف برگزاری این رویداد ملی در شهر جهانی زیلو است.

عامل توسعه خوشه زیلو با بیان این‌که نخستین جشنواره ملی زیلوی برتر در سه بخش «بافت برتر» ، «طرح و نقش برتر» و «محصول برتر» برنامه ریزی شده است، گفت: مهلت ارسال آثارتا ششم مردادماه و زمان برگزاری اختتامیه این رویداد ملی اواخر مردادماه امسال تعیین شده است.

دهقانی فیروزآبادی برگزاری نمایشگاه زیلو در زمان اختتامیه جشنواره ملی را از جمله برنامه های جانبی این رویدادملی در استان دانست و خاطرنشان کرد: همزمان با اختتامیه آثار برتر معرفی و تجلیل می‌شوند.