شهر جهانی یزد، نخستین بار دانشجوی رشته زیلو بافی جذب می‌کند

شهر یزد، نخستین بار دانشجوی رشته زیلو جذب می‌کند

یزد- ایرنا- رییس مرکز علمی- کاربردی فرهنگ و هنر صدوقی یزد گفت: این مرکز برای نخستین بار در شهر یزد در مقطع کاردانی حرفه‌ای “زیلوبافی” دانشجو می‌پذیرد.

حسین رحیمی روز پنجشنبه به ایرنا گفت: زیلو زیراندازی ساده و بی‌تکلف، با دوام و بهداشتی است که نقوش زیبای آن ارتباط عمیق و گسترده‌ای با فرهنگ و تمدن ایران خصوصاً ساکنان کویر مرکزی دارد.

به گفته وی زیلو علاوه بر برخورداری از نقوش زیبا و تاریخی، دارای ویژگی‌های کم‌نظیری مانند دوام، سازگاری با طبیعت به ‌واسطة کاملاٌ گیاهی بودن تار و پود، خنک بودن در فصل تابستان و عدم ایجاد ذرات معلق در هوا و الکتریسته ساکن است.
وی در ادامه افزود: با توجه به رسالت دانشگاه علمی کاربردی برای حفظ و احیاء هنرهای بومی و توسعة ظرفیت‌های شغلی در این حوزه و با نگاه به جایگاه انحصاری و بی‌بدیل استان یزد در هنر ـ صنعت زیلو، با اخذ مجوز از شورای گسترش دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای نخستین‌بار در شهر یزد اقدام به پذیرش دانشجو در رشتة کاردانی حرفه‌ای زیلوبافی نموده است.
این رشته، می‌تواند علاوه بر اشتغال و کسب درآمد برای بانوان خانه‌دار، به ارتقای سطح علمی و آگاهی آنان منجر شود.
رییس این مرکز دانشگاهی، زمان ثبت‌ نام را از تاریخ  ۱۱ تا ۱۷ شهریورماه اعلام نمود و افزود: متقاضیان می‌توانند علاوه بر انتخاب رشته های بدون کنکور شامل روابط عمومی ، عکاسی خبری ، بازیگری ، سینما(کارگردانی و فیلمسازی)،طراحی لباس و تربیت مربی امور فرهنگی جهت کسب اطلاعات بیشتر، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org مراجعه و یا با تلفن ۱۸-۳۶۲۱۲۰۱۶ (۰۳۵) تماس حاصل نمایند.