اعلام موافقت با تغییر نام مرکز در جلسه دکتر امید با روسای مراکز علمی کاربردی استان

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی طی سفر به استان یزد در جمع روسای مراکز آموزشی این استان از افزایش پذیرش و جذب دانشجو در این واحد استانی نسبت به سال گذشته خبر داد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور در واحد استانی یزد با رؤسای مراکز علمی کاربردی دیدار و موانع و مشکلات مراکز علمی کاربردی مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

وی در این جلسه با بیان سیاست های کلی دانشگاه جامع علمی کاربردی خطاب به روسای مراکز علمی کاربردی استان یزد گفت: ما متولی آموزش های مهارتی خاص در نظام آموزش عالی کشور هستیم و ترویج آموزش های مهارت جزء رسالت های اصلی و در ادامه آن هدف همه ما این است که دانشجویان و دانش آموختگان مراکز جامع علمی کاربردی بتوانند خود اتکا شده و در واقع دانشجوی کارآفرین تربیت کنیم که در این راستا موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌ایم.

دکتر محمدحسین امید خاطر نشان کرد: مراکز علمی کاربردی باید با بررسی نیازهای شغلی بازار در هر استان و گفتمان مهارت آموزی دوره های کوتاه مدت و رشته های  مورد نیاز خود را درخواست دهند زیرا دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف مهارت آموزی با نگاه به بازار کار تاسیس شده است.

وی ضمن اشاره به افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: شعار این دانشگاه کیفی سازی و تربیت نیروی کارآفرین و متخصص برای ورود به بازار کار است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با توجه به آمارهای که اعلام شده است واحد استانی یزد در بحث پذیرش و انتخاب واحد دانشجو در مهر ۹۹ نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است و این جای بسی خرسندی است .

 وی تصریح کرد: در آموزش عالی ارتقاء کیفیت و تضمین کیفیت یک مقوله مهم برای تثبیت و ارتقاء جایگاه به شمار می رود و برای رسیدن به ارتقاء کیفیت باید نظارت در دانشگاه به صورت جدی دنبال شود و همه باید برای محقق شدن این اهداف عالیه تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر نشان کرد: با موافقت ستاد ملی کرونا بر تشکیل کلاسهای عملی این دانشگاه و ابلاغ آن به استانها ابراز امیدواری کرد مراکز ضمن رعایت دستورالعمل های ستاد ملی و استانی کرونا دروس عملی و همچنین بخش عملی دروس عملی نظری را به صورت حضوری برگزار نمایند.

در ادامه این نشست رئیس واحد استانی یزد نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده در این استان و در بخش های مختلف ارائه داد و در ادامه دکتر رحیمی سرپرست مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر صدوقی آخرین وضعیت گروههای مختلف آموزشی و همچنین تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها را ارائه نمود.

در این نشست یک خبر خوب نیز از ریاست دانشگاه اعلام شد که شورای گسترش دانشگاه با تغییر نام مرکز به علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد موافقت نمود.

عکس

در پایان نیز سایر رؤسای مراکز علمی کاربردی استان یزد به بیان دغدغه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.